Enkele post bekijken
Oud 21st December 2015, 16:40
l*tte.demeulder l*tte.demeulder is offline
Registered User

Ik sluit mij aan bij de voorgaande meningen. Als ik naar dit initiatief kijk, dan zie ik vele voordelen die de vluchtelingen alleen maar kunnen helpen. Door naar de jeugdbeweging te gaan kunnen de vluchtelingen kinderen en jongeren al "spelend" leren. Ze leren onze taal en onze gewoontes. Verder leren ze ook het dorp kennen waar ze nu wonen op een heel open manier. De jeugdbeweging wordt namelijk vaak heel hoog in het vaandel gedragen in het dorp. Dit zie ik in mijn eigen dorp ook, mensen komen samen om hun kinderen naar de jeugdbeweging te doen en ze terug te gaan halen. Deze kleine interacties zorgen ervoor dat de vluchtelingen meer geďntegreerd geraken in onze maatschappij. En op een aangename manier. Vooral voor mensen van het dorp kan dit soms een moeilijke overgang zijn om te horen dat ze vele vluchtelingen moeten opvangen. Echter ben ik ervan overtuigd dat dit beter gaat als ze zien dat door kleine dingen, zoals de jeugdbeweging, deze mensen zoals ons zijn. En de kinderen gewoon willen plezier maken en spelen met vriendjes en vriendinnetjes. De jeugdbeweging kan hiervoor zorgen. Zij kunnen een lage drempel zijn om vluchtelingen en bewoners van het dorp met elkaar in contact te laten komen.
Met citaat antwoorden