Enkele post bekijken
Oud 21st December 2015, 00:28
l*ssa.sips l*ssa.sips is offline
Registered User

controle vluchtelingen

Het is waar dat we niet weten wie Europa binnenkomt. Het probleem is dat vluchtelingen niet zomaar komen 'binnengewandeld'. Meestal komen een hele boel mensen uit dezelfde streek om wille van oorlog of andere redenen samen naar Europa. Hierdoor is het moeilijk om iedereen één voor één te controleren. Daarbij zouden er een hele boel lege Syrische paspoorten zijn (http://www.demorgen.be/binnenland/i...ikken-bfdaec11/). Ik vraag me af in hoeverre deze valse identiteitspapieren onderschept zullen raken. Daarbij kunnen er ook aanhangers van IS zijn met een Belgisch paspoort. Waarom zouden we de 'schuld' buiten ons eigen land leggen? Het is en blijft een complex probleem, maar dit wil niet zeggen dat we er niets aan kunnen doen. Wel hoop ik dat onze grenzen steeds zullen blijven openstaan voor vluchtelingen. Er zijn een hele boel onschuldige mensen die in een situatie van oorlog moeten leven, die hun kinderen moeten zien opgroeien in deze situatie en die ervoor kiezen om ergens anders hun leven weer op te nemen en te starten aan een nieuwe toekomst. Hierin moeten we naar mijn mening zoveel mogelijk steun proberen te bieden.
Met citaat antwoorden