Enkele post bekijken
  #2  
Oud 20th December 2015, 22:31
Thomas.Wynants Thomas.Wynants is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Retie
Posts: 57
Ik kan de mening van T*ïssa alleen maar bijtreden! Het is ongelooflijk belangrijk dat we veel meer werk, veel meer productieorders in eigen land houden. Ik ben een enorm grote voorstander van producten 'made in Flanders'/'made in Belgium'.
Ik denk dat niemand hier in België het Fyra fiasco vergeten is. Toen vroegen de mensen zich al af waarom deze treinen niet via een order in onze eigen streken kon ontwikkeld worden...

We mogen in eigen land best trots zijn op wat we kunnen, op wat we vervaardigen, op wat wij op de markt brengen!

Wel mogen we niet te hard victorie kraaien. Ik lees ook dat er maar een deel in België wordt gemaakt. Een ander deel van de productie zou in Valenciennes plaatsvinden; een gemiste kans. Ook stel ik me vragen bij deze specifieke order door wat ik eerder reeds heb gelezen. De NMBS heeft miljarden verliezen geleden de laatste jaren, een boekhouding steeds in het rood, ongelooflijk veel stakingen, vele treinen die niet op tijd uitrijden, enz... . Ik stel me vragen dat men ondanks die miserie zo'n groot order kan uitschrijven. Wederom een belastingverhoging in de vorm van een ticketverhoging, om de NMBS wat ademruimte te geven. Ik vrees dat, zoals steeds, de reiziger de dupe zal zijn ... ondanks al het positivisme rond dit nieuws.
Met citaat antwoorden