20th December 2015, 20:43
|
Registered User
|
|
|
|
Ik sluit mij deels aan bij de voorgaande meningen. De fietser kiest er inderdaad voor om met de fiets te gaan zodat hij niet dronken achter het stuur moet kruipen. Enkel stuurt hij wel degelijk, enkel is het met een fiets. Ik heb al vaak gezien hoe dronken mensen fietsen. En deze kunnen ook voor verkeersongevallen zorgen. Deze mensen kunnen ook een gevaar zijn voor andere weggebruikers. We denken vaak dat als we met de fiets rijden als we gedronken hebben, we veilig zijn. En dit omdat we niemand hinderen. Echter is dit niet waar, als je dronken bent op de fiets kan je even gevaarlijk zijn.
Wat de gevolgen betreffen voor de fietser vind ik dan weer overdreven. De fietser heeft een fout gemaakt, dat is duidelijk. Enkel past de reactie niet op de fout die gemaakt is. Mensen kunnen veel zwaardere fouten maken en hier nog mee wegkomen. Dit is natuurlijk niet in alle gevallen zo, maar toch zien we vaak onrecht in ons rechtssysteem bij grote feiten. Terwijl dit een kleine fout is, enkel krijgt de fietser een straf opgelegd die niet in verhouding is met zijn misdaad. Ik ben voor het feit dat hij een straf krijgt, zodat hij inziet dat er een gevaar is dat je dronken op de fiets zit. Enkel moet deze in verhouding zijn. En dit is absoluut niet het geval.
|