Enkele post bekijken
Oud 20th December 2015, 14:35
Z*ë.Crols Z*ë.Crols is offline
Registered User

Door het leven als voetganger?

Net zoals D*an vind ik de inhoud van het artikel, en vooral de maatregel die getroffen werd voor de dronken fietsers, enorm belachelijk. In mijn ogen zouden ze dronken fietsers namelijk niet moeten straffen omdat ze bewust hebben gekozen om niet dronken achter het stuur van een wagen te kruipen waarmee ze veel meer schade kunnen veroorzaken dan met een fiets. Ikzelf neem ook altijd de fiets als ik ergens naartoe ga dat niet ver bij mij vandaan is, zeker als ik weet dat ik een (of meer) glaasje ga drinken.

Indien de fietsers enorm dronken zijn, lijkt het me wel geoorloofd om hen een waarschuwing te geven, maar hun rijbewijs intrekken terwijl ze niet eens met de auto aan het rijden zijn, lijkt me een beetje te drastisch. Zeker omwille van het feit dat de twee fietsers in kwestie ervoor hadden kunnen kiezen om zich, net zoals D*an aanhaalt, te verplaatsen met de auto ondanks hun dronkenschap.

Ik vind dus dat er zeker aandacht mag besteed worden aan dronkenschap bij fietsers en dat hierin ook een grens mag zijn om veiligheid op de wegen te garanderen. Wel vind ik dat de maatregel die in het artikel aangehaald wordt voor de fietsers, een beetje verregaand is. Automobilisten die zich werkelijk bezondigd hebben aan dronkenschap achter het stuur, zouden in mijn ogen meteen hun rijbewijs moeten inleveren. Jong en oud die dronken op de fiets kruipen, zouden hun rijbewijs in mijn ogen niet meteen moeten inleveren. Ze kiezen er immers voor om een kleiner 'gevaar' op de weg te zijn dan dronken automobilisten.
Met citaat antwoorden