19th December 2015, 23:53
|
Registered User
|
|
|
|
Ik denk dat deze wet inderdaad gaat helpen om een realistischer beeld te geven naar de maatschappij toe. Leerlingen en ook andere mensen in de maatschappij kijken vaak op naar de modellen en vormen hierdoor een onrealistisch beeld over het menselijk lichaam. Doordat hier strengere wetten op gaan komen kunnen we een correcter beeld geven naar de maatschappij toe. Dit zou het aantal personen met eetstoornissen kunnen laten dalen. Ik vind het dan ook zeker interessant om dit artikel te vermelden in de klas.
Zelf vind ik het wel positief dat het aan de modellen zelf is om te bewijzen dat hun BMI goed zit. Ik hoop wel dat de modellen hun bewijs moeten halen via een geneeskundige zodat er weinig kans is dat dit bewijs vervalst kan worden (een kleine kans zal er altijd bestaan).Vroeger, of in andere landen, is het vaak aan de werknemer om dit bewijs voor te leggen of is dit bewijs zelfs niet verplicht. De werknemers weten vaak niet alle omstandigheden van de modellen en komen zo in benarde situaties als er weer een model is flauwgevallen. Door het nu in de handen van de modellen te leggen hoop ik dat ze zelf ook eens gaan nadenken over hun eigen eetgewoonten en eens kijken of ze wel gezond bezig zijn. Voor sommige zal dit geen probleem zijn maar vele zullen hun eetgewoontes moeten aanpakken.
|