Enkele post bekijken
Oud 19th December 2015, 21:01
K*tleen.Verberckt K*tleen.Verberckt is offline
Registered User

Net als bij L*tte is het feit dat dokters het vrij druk hebben, niets nieuws voor mij. Als je een doktersafspraak wilt maken, moet je makkelijk een week wachten aangezien ze volgeboekt zijn. Tegen dat je een afspraak hebt met de dokter ben je als het ware al weer beter. Door het feit dat steeds meer dokters met een burn-out zitten, worden hun patiënten naar de nog werkende dokters doorgestuurd waardoor zij dus nog meer werk krijgen. Dan verbaast het me niets dat ze met een werkoverlast te maken krijgen.
Niet enkel dokters krijgen te maken met vele administratieve taken. Ook bij andere beroepen moeten steeds meer papieren in orde gebracht worden om hun job uit te oefenen. Dan denk ik bijvoorbeeld aan het leerkracht zijn. Je moet lesvoorbereidingen, weekplanningen, jaarplannen, … voorzien. Langs de ene kant is dit enorm veel werk maar langs de andere kant is het voor de controleurs makkelijker om te kijken of alles goed verloopt. Tevens kan je al het papierwerk als een soort verzekering van de dokter/leerkracht/… zien. Als een persoon vals beschuldigt wordt van iets, kan deze vaak via het papierwerk de beschuldiging weerleggen. Ik zou het papierwerk dus zeker niet afschaffen maar wel eventueel begeleiding bij het invullen voorzien zoals L*tte al vermelde.
Met citaat antwoorden