Enkele post bekijken
Oud 19th December 2015, 18:11
T*ïssa.Vermeiren T*ïssa.Vermeiren is offline
Registered User

Ik ben het volledig eens met voorgaande reacties. Vluchtmisdrijf blijft een grote fout en onlangs hoorde ik op de radio dat het aantal vluchtmisdrijven sterk aan het toenemen is. Ergens vraag ik mij dan toch wel af waar al die mensen hun waarde-gevoel is? En het feit dat het dan nog in stijgende lijn gaat, wilt zeggen dat steeds minder mensen over dat waarde-gevoel beschikken. Gaat onze maatschappij er dan niet op achteruit?

Denken aan vluchten als je net een ongeval hebt meegemaakt kan ik ergens wel begrijpen. Onbewust denk ik dat we dat allemaal wel zouden hebben. Maar uw gevoel moet dan onmiddellijk ingrijpen en wat de schade ook is, uw verantwoordelijkheid ervoor nemen. Het zijn jouw acties, jouw fouten, dus jij neemt verantwoordelijkheid. Onlangs heeft een bestuurder de spiegel van een vriendin van mij, haar auto gereden. Deze bestuurder is zo eerlijk geweest om een papiertje tussen haar ruitenwisser te steken met daarop zijn gegevens. Dit is eerlijkheid en dat wordt ten zeerste geapprecieerd in de maatschappij.

Bij blikschade is vluchtmisdrijf ook erg, maar er hangen minder drastische gevolgen aan vast buiten een hoop kosten. Als er andere personen bij betrokken zijn, tot een dodelijk ongeval, en je pleegt dan vluchtmisdrijf ... dan ben je heel laf en dan is zelfs je achteraf nog gaan aangeven, niet goed genoeg. Want stel dat je gedronken had of onder invloed was, dan kan dit nooit bewezen worden. Ik vind het dan ook heel goed dat op vluchtmisdrijf zware straffen gezet worden.

Op de radio heb ik ook gehoord dat mensen die die vluchtmisdrijven onderzoeken ten einde raad zijn. Ze weten niet meer hoe ze mensen nog meer kunnen aansporen, dat als er zich een ongeval voordoet, dat men zijn verantwoordelijkheid moet nemen.
Met citaat antwoorden