![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
19th December 2015, 17:52
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het volledig eens met Veronique, het is normaal dat mensen de reactie hebben om te vluchten. Het enige dat hier belangrijk is, is dat de mensen zich wel komen aangeven de dag nadien wanneer ze gekalmeerd zijn.Hier zou je dan wel moeten onderzoeken hoe het ongeval ontstaan is, als er wel degelijk sprake is van gevaarlijk gedrag dan zou men deze persoon nog wel moeten vervolgen. Nogmaals zoals ook Veronique zei ben ikzelf ook radicaal tegen vluchtmisdrijf, maar ik denk dat we in ons achterhoofd moeten houden dat we allemaal mensen van vlees en bloed zijn die fouten maken. Ook heb je het feit van een vluchtmisdrijf zonder dat je weet dat je betrokken bent bij een ongeval. Deze zomer is een vriend van mij omgekomen in een dodehoekongeval, de chauffeur van de vrachtwagen heeft nooit beseft dat hij iemand aangereden had en reed dus verder. De chauffeur was niet in fout en had niet gevaarlijk gereden, dit was gewoon een jammer ongeval met dramatische gevolgen. Het zou dan ook heel oneerlijk zijn om deze man te vervolgen voor het vluchtmisdrijf, hijzelf heeft al een zware straf gekregen door zijn hele leven rond te lopen met de gedachte dat iemand omgekomen is in een ongeval waarbij hijzelf betrokken was.
|