19th December 2015, 15:31
|
Registered User
|
|
|
|
Net zoals bij alles kun je een vluchtmisdrijf uit verschillende perspectieven bekijken maar als eindconclusie kom je er toch op dat het fout is. Dat mensen dat vluchtinstinct in eerste instantie hebben, kan ik nog begrijpen maar het minste dat je dan kunt doen is jezelf gaan aangeven als je gekalmeerd bent. Begrijp me niet verkeerd, ik keur vluchtmisdrijf absoluut niet goed. Zeker niet in zulke gevallen als die bij zestienjarige jongen die het misschien overleefd had kunnen hebben als de bestuurder gestopt was en de hulpdiensten zou gebeld hebben. Volgens mij zijn er ook wel twee "soorten" vluchtmisdrijven.. Mensen die bewust vluchten om onder hun straf uit te kunnen komen en de mensen die echt uit pure paniek vluchten... Die eerste categorie is dan het type dat vaak iets te verbergen heeft (overdreven snelheid, dronken achter het stuur..) en hier heb ik het met mijn vader (inspecteur lokale politie) al over gehad en die mensen beseffen vaak niet dat ze door vluchtmisdrijf te plegen extra hard gestraft gaan worden. Niet meer dan terecht, vind ik.
|