19th December 2015, 13:34
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het ook eerder eens met de mening van T*homas.
Het feit dat mensen liegen over hun leeftijd is gewoon een fout en moet bestraft worden. Het liegen over hun leeftijd heeft enorm veel gevolgen, negatieve gevolgen, die zouden moeten vermeden worden. Het kost ons land al handenvol geld om alle vluchtelingen die tot hier geraken, onderdak te bieden, opleidingen aan te bieden, steunmaatregelen op te stellen, enzovoort.
Moeten we dan ook nog gaan betalen om te weten te komen of mensen hun juiste leeftijd zeggen? Dat vind ik niet. Ik begrijp dat deze mensen een moeilijke weg afleggen en dat ik absoluut niet in hun schoenen zou willen staan, maar ik denk dat we als land genoeg kansen aanbieden om mee te draaien in onze maatschappij.
Of een boete de juiste oplossing is, daar heb ik mijn twijfels bij. Niet om het feit dat sommigen het niet kunnen betalen (want we gaan er steeds maar weer vanuit dat die mensen niets hebben!), maar meer om het feit of ze er wel effectief iets uit leren? Ze moeten ergens het besef krijgen dat onze maatschappij niet werkt op die manier en dat ze hier ook niet mee kunnen wegkomen. Daarom is het vinden van een gepaste 'straf' een must.
|