Enkele post bekijken
  #3  
Oud 19th December 2015, 11:13
D*an.Yskout D*an.Yskout is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hallaar
Posts: 135
Wanneer ik zulke artikels lees kan ik niet anders dan boos worden. Vooral als je er dan nog eens de Turteltax bijhaalt. Steeds meer en meer mensen komen in de armoede terecht en toch blijft men enkel deze klasse belasten. Als je weet dat alleenstaanden, in verhouding, het meest moeten betalen, dan stel ik mij toch vragen. Meestal zijn het net alleenstaanden die in de armoede terecht komen.

Maar ja, waarom gaan ze dan niet werken? Waarom blijven ze profiteren van het systeem ook al hebben ze het geld nodig? ... Allemaal vragen die oh zo kort door de bocht zijn. Er zijn meer werklozen dan jobs en elke maand verdwijnen er steeds meer. Kijk maar naar de meer dan honderd ontslagen bij Philips Turnhout.

Er wordt nog teveel naar armoede gekeken als: 'Ja, dat is erg, maar het is toch hun eigen schuld. Hadden ze maar gewerkt!'. Over een klein deel ben ik akkoord, men moet natuurlijk gaan werken, maar dit is meestal niet mogelijk.

Wat deze situatie dan nog erger maakt is dat de kloof tussen arm en rijk steeds groter wordt en dat steeds meer gezinnen het moeilijk krijgen om hun hoofd boven water te houden.
__________________
When the rich rob the poor, it's called business. When the poor fight back, it's called violence...
Met citaat antwoorden