Enkele post bekijken
  #2  
Oud 18th December 2015, 20:39
l*ssa.sips l*ssa.sips is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 81
Armoede

Ik vind het van belang om aandacht te schenken aan de cijfers omtrent armoede, of het nu al dan niet over jouw eigen gemeente gaat maakt naar mijn mening niet uit. Waarom zou je de armoedecijfers die buiten jouw eigen gemeente liggen niet bekijken? We vergeten te vaak stil te staan bij mensen die in een situatie van armoede leven. Na het in beeld brengen van de cijfers kan er concreet worden nagedacht over mogelijke maatregelen. Het is en blijft een complexe problematiek. Het feit dat het complex is en dat men niet zeker is of de maatregelen wel effect zullen hebben, wil niet zeggen dat er niets ondernomen moet worden. De stijgende armoedecijfers maken dat des te meer duidelijk. Het drukt ons met de neus op de feiten.
Het is belangrijk om iedereen te laten meetellen binnen de samenleving. We mogen niet vergeten dat armoede geen 'ver-van-mijn-bed-show' is, maar dat het aanwezig kan zijn in een meter van ons eigen huis, in onze eigen straat, bij onze buren, ... En dat is niet alles: hoe zit het met armoede over de hele wereld? Zijn we ons hiervan bewust? En wat kunnen we daar als kleine individu in bijdragen? Dit zijn vragen waar we toch bij moeten stilstaan en dit onderwerp zal ongetwijfeld ook in de lessen aan bod komen. Als leerkracht dienen we jongeren ook tot dit besef te brengen naar mijn mening.
Met citaat antwoorden