18th December 2015, 15:39
|
Registered User
|
|
|
|
Het verbaast me niet dat een ongezonde levensstijl negatieve gevolgen heeft, zoals onder andere een grotere kans op kanker. Een zeer gekende en ongezonde gewoonte is en blijft roken. Ondanks de vele antirookcampagnes zijn er in België toch heel wat frequente rokers. Het probleem hierbij ligt in het feit dat de overheid geld verdient aan deze rokers. Hetzelfde geldt voor alcoholgebruik dat eveneens schadelijke effecten kan opleveren. Zolang de overheid belastingen heft op dergelijke producten gaan deze nooit volledig (kunnen) verdwijnen. Daarom vind ik het vooral belangrijk dat er voldoende informatie via campagnes e.d. aan de bevolking meegegeven wordt. Een gewaarschuwd man is er twee waard, zoals ze zeggen. Er moet aandacht besteed worden aan een gezonde levensstijl, zowel ouders naar hun kinderen toe maar ook leerkrachten spelen hier in mijn ogen een belangrijke rol in. Zoals Charlene al vermeld, aan je genen kan je niks veranderen maar voor een (groot) deel heb je je lot wel in eigen handen.
|