18th December 2015, 14:20
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben van mening dat je niet drinkt als je met de auto rijdt. Als je gedronken hebt en met de wagen naar huis rijdt, breng je niet alleen je eigen leven in gevaar maar breng je ook het leven van alle andere mensen op de openbare weg in gevaar. Daarom vind ik dat je strenger moet zijn tijdens de controles. Een nultolerantie is langs de ene kant wel goed maar dan moet je natuurlijk wel opletten dat je niet te veel pralines met likeur eet of iets eet waarin alcohol is verwerkt.
Om je alleen te focussen op de jeugd vind ik nogal overdreven. Het zijn niet alleen de jongeren die dronken rijden. Ook de oudere generaties zullen ook wel dronken achter het stuur zitten. Waarom richten ze hun actie niet op deze doelgroep?
Een alcoholslot zetten op wagens wordt ook wel eens aangehaald als alternatief om het probleem van dronken bestuurders aan te pakken. Ik denk dat dit niet effectief is. Je kan altijd iemand anders laten blazen waardoor het lijkt of je niet gedronken hebt maar eigenlijk wel dronken achter het stuur zit.
|