17th December 2015, 22:14
|
Registered User
|
|
|
|
Ik kan mij wel vinden in de mening van c*rolien. Het mag zeker niet de bedoeling zijn dat mensen daden gaan plegen om zo naar de gevangenis te kunnen gaan. Anderzijds vind ik dat het de keuze van de patiënt moet zijn. Wanneer hij liever in de gevangenis wil zitten, moet dit kunnen onder bepaalde voorwaarden. De rechter moet zich hierover dan wel uitspreken. Als het echt niet mogelijk is om naar de gevangenis te gaan, moeten ze wel in de instelling blijven. Men kan dit ook na verschillende periodes evalueren om zo te bekijken of de patiënt aan de betere hand is.
Dat nu juist alle isolatiecellen in de instelling vol zaten, is waarschijnlijk een uitzondering. Dit zal af en toe wel eens voorkomen, maar niet continu. Een oplossing hiervoor kan zijn dat de overheid investeert in extra ruimte voor instellingen. Zo kunnen ze dit probleem aanpakken. De gevangenissen zitten ook tamelijk vol, dus dat is eigenlijk ook niet de beste oplossing als je het zo bekijkt. Daarom dat er grotere maatregelen genomen moeten worden.
|