17th December 2015, 19:41
|
Registered User
|
|
|
|
Bij het lezen van dit artikel stelde ik me meteen vragen. Wordt er rekening gehouden met de jaartellingen van andere culturen? Een jaar bij de Islamitische jaartelling is namelijk langer dan een jaar in de westerse jaartelling. Liegen de mensen dus expres over hun leeftijd of is dit ook echt hun leeftijd in hun jaartelling? Hier zou ik graag meer informatie over krijgen.
Om meteen al twijfelgevallen bij de volwassenen te zetten vind ik niet correct. Zoals het artikel aangaf waren er 744 van de 1.107 mensen die gelogen hadden over hun leeftijd. Hier zijn echter dan ook 363 asielzoekers die niet gelogen hebben en waarbij je hen dan eigenlijk meteen minder toegang gaat geven zonder dat ze een fout hebben begaan.
Verder denk ik, net als S*ofie, dat een boete weinig zin gaat hebben aangezien de mensen het geld niet hebben om deze te betalen. S*ofie stelt voor dat je de mensen hiervoor gaat laten werken. Echter denk ik ook niet dat dit de oplossing is. Als je kan aantonen dat je je integreert in de maatschappij is de kans groter dat je een Belgisch paspoort krijgt. Mijn probleem is dan het gaan aanbieden van werk aan de mensen die gelogen hebben terwijl anderen, die het volgens het boekje doen, enorm veel moeite hebben om werk te vinden (Dit is vaak te wijten aan hun taalkennis.). Op deze manier zou ik dan misschien wel gewoon liegen zodat ik, nadat de boete is afbetaald, soort van werkzekerheid heb. Tevens denk ik dat de meeste niet willen gaan werken als ze weten dat ze het verdiende geld toch moeten afgeven.
|