17th December 2015, 12:24
|
Registered User
|
|
|
|
Ik sluit me aan bij de mening van Eva. Het is namelijk zo dat alle ouders het beste willen voor hun kind. In de eerste plaats betekent dat dat ouders hun kind moeten voeden. Ze willen niet dat hun kind honger moet lijden. Het is zo dat voorgeschotelde gerechten goedkoper zijn, maar veel voedingswaarden missen. Vers fruit kopen is duurder dan een koek als vieruurtje. Uiteraard moet hier tegen iets gedaan worden. Tegenwoordig zien we op veel kleuterscholen al dat de kleuters tussendoor fruit krijgen vanuit de school. Dat vind ik een mooi initiatief. Het zorgt er voor dat de koeken e.d. wegblijven. Vanaf de lagere school kunnen leerkrachten werken rond een gezondheidsproject waarbij kinderen zelf geconfronteerd worden met de mogelijke belemmeringen van overgewicht.
De schuld van het overgewicht ligt zeker niet bij de kinderen, maar ik vrees dat toch zij degene zullen zijn die actie tegen het overgewicht moeten ondernemen.
Wat zeker niet vergeten mag worden, is dat arme gezinnen vaak niet de mogelijkheid hebben tot sportaangelegenheid. Zich aansluiten bij een vereniging kost flink wat geld. Toch zouden kinderen de kans moeten krijgen om iets te doen wat ze graag doen in hun vrije tijd. Ik denk aan de goedkopere vrijetijdsactiviteiten zoals speelpleinen.
|