16th December 2015, 23:05
|
Registered User
|
|
|
|
Net als Lien stel ik me vragen bij het in toepassing brengen van deze privacywetten. Een aanvinkvakje voor de bevestiging van ouderlijke toestemming of je geboortedatum aanduiden gaat het gewenste effect niet hebben. Enorm veel jongeren liegen hier over, dus deze zouden alvast helemaal geen oplossing zijn. Lien geeft aan om eventueel met een identiteitskaartlezer te werken. Echter hebben lang niet alle gezinnen dit in huis. En als je als volwassenen een moet gaan halen enkel voor op facebook te kunnen, denk ik dat dit helemaal niet populair onthaald zal worden.
Net als G*tte vind ik het goed dat we de kinderen willen beschermen tegen andere internetgebruikers. Tevens sluit ik ook aan bij de opmerking van Bruno V. Deze maatregel zou volledig buiten de leefwereld van de jongeren vallen. In een wereld waar de digitalisering steeds belangrijker wordt en de vraag van de maatschappij naar informatici steeds groter wordt, is het dan ook belangrijk dat de jongeren goed met computers leren werken. We willen ze juist stimuleren om in deze sector verder te gaan en een carrière op te bouwen. Hiervoor kan je best jong beginnen, wat vrij moeilijk zou zijn met deze nieuwe privacywet.
|