Enkele post bekijken
Oud 15th December 2015, 21:54
l*ssa.sips l*ssa.sips is offline
Registered User

Immigranten naturaliseren

Ik denk dat we het ondertussen allemaal eens zijn omtrent het feit dat je moslims niet gelijk kan stellen aan extremisten. Ook binnen het christelijke geloof bestaat er extremisme, zelfs bij atheďsten bestaat er extremisme. Extremisme kan ook over een politieke ideologie gaan. De visie van Donald Trump om alle moslims uit de VS te verbannen is naar mijn mening echter wat extremistisch. Het lijkt me werkelijk onbehoorlijk om mensen te gaan 'deporteren' om wille van hun geloof. Het is naar mijn gevoel een beetje een historische analogie.
Langs de andere kant beweert Clinton dat ze veel meer immigranten het staatsburgerschap wil geven. Toch gaat dit helemaal in tegen haar opvattingen van vorig jaar omtrent immigranten. Ik sluit me dus aan bij de kritische vraag van I*te: wat zou ze werkelijk realiseren? Het zijn inderdaad twee opvattingen die lijnrecht tegenover elkaar staan. Ik stel me bij beide vragen, maar sluit me eerder aan bij de opvatting van Clinton. Als mensen immigreren in een land omdat ze in hun eigen land geen toekomst meer zien, zouden ze naar mijn mening hier de kansen toe moeten krijgen. Er zou dus absoluut geen sprake mogen zijn over verbanning op basis van een geloof dat niet strookt met de visie van de politieke leider.
Met citaat antwoorden