15th December 2015, 02:08
|
Registered User
|
|
|
|
Ik denk dat R*my met haar laatste zin hier de nagel op de kop slaat! Geluk is heel belangrijk in het leven. Wanneer je je ongelukkig voelt ga je minder presteren op je werk en gaat ook je privé leven achteruit. Dit is wetenschappelijk bewezen en dit is ook algemeen bekend en aanvaard. Wanneer ik de titel van het artikel las was ik het eens met wat er stond. Geluk is inderdaad niet zaligmakend. Ik denk dat er zeer veel factoren zijn die geluk beïnvloeden en dat ongelukkig zijn ook heel veel gevaren met zich mee lootst. Maar bovenal ben ik een wetenschapper en ik vind dat hoe je je voelt vooral in je hoofd zich afspeelt. Hoe je naar jezelf kijkt en met welke overtuiging je in de wereld staat is enorm belangrijk om je geluk te maken. Ten eerste moet je je eigen geluk creëren en ten tweede moet je bij elke tegenslag het niet gaan steken op factoren van buitenaf, maar je leert uit je tegenslagen en zorgt dat ze niet meer gebeuren in de toekomst. Deze twee overtuigingen zorgen volgens mij ervoor of je over jezelf gelukkig kan zijn of niet. Er spelen natuurlijk nog andere zaken meer maar voor mij zijn deze toch wel de belangrijkste.
|