![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
14th December 2015, 23:13
|
Registered User
|
|
|
|
Dat het uitvinden van de nieuwe technologieën invloed heeft op onze lichaamshouding, wordt wel vaker gezegd. We nemen bij het gebruik ervan verschillende verkeerde houdingen aan. Hierdoor krijgen we rug en nek problemen. Toen ik het artikel las en zelf nadacht hoe ik met mijn smartphone aan de slag ben, betrap ik ook mezelf op deze slecht houding (hoofd naar beneden gericht). We hebben de toestellen op een verkeerde manier leren gebruiken die ons lichaam schade toebrengt. Net zoals s*ebe aangaf, hebben we dankzij sociale media een verkeerd beeld over de werkelijkheid. We voelen ons minder, omdat we eruit willen zien als de idealen die worden vooropgesteld. Sociale media beïnvloed ons gedrag enorm. Het is in ons leven gekomen en het is moeilijk om het uit ons leven weer weg te denken. Daarnaast haalt s*ebe nog een heel belangrijke factor aan, namelijk onze leerlingen. Het gebruik van smartphone, tablet en laptop wordt sterk aangeraden in de klaspraktijk. Toch moeten wij als leerkracht hier op toekijken dat deze op een correcte manier worden gebruikt. Daarbij moeten we als leerkracht toezien op de houding van de leerlingen. Om de jeugd bewust te maken van de lichamelijke klachten die men krijgt door een verkeerd gebruikt van die nieuwe technologieën, vind ik het interessant en zinvol om in te zetten op lessen rond ergonomie.
|