Enkele post bekijken
  #2  
Oud 14th December 2015, 22:00
L*en van Overveld L*en van Overveld is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 130
Ik vind het voor sommige jobs belangrijk dat sollicitanten de basis kennen van Frans en Engels. Op die manier kunnen zij voldoende hun plan trekken. Ik denk dan vooral aan beroepen zoals chauffeur, maar ook in de verkoop is dit zeer belangrijk. Als je telefoon krijgt in het Frans moet je deze op een correcte manier kunnen beantwoorden.
Het nadeel hieraan is, is dat niet iedereen beschikt over deze basis. Zo is mijn Frans allesbehalve goed. Ik kan mij voorstellen dat het sollicitanten tegenhoud om voor een job te solliciteren waar een basis Frans en Engels vereist is. Als je dit niet goed beheerst zullen deze sollicitanten zich misschien terugtrekken.
Om dit toch aan onderwijs te koppelen, zou ik het graag nog even willen hebben over de start van taal in het onderwijs. Ik ben ervan overtuigd dat als je vroeg begint met taal aan te leren aan leerlingen, dat dit veel vlotter zal gaan. Zij leren taal spelenderwijs aan en op die manier zullen zij het sneller opnemen. Ik denk dat leerlingen meer taalkrachtig zijn als zij de taal vroeg hebben aangeleerd gekregen.
Met citaat antwoorden