14th December 2015, 20:50
|
Registered User
|
|
|
|
Dit noem ik heuchelijk nieuws. Dat IS een zware tegenstander is en voor veel leed een ellende zorgt wisten we al langer. Toch horen we nu eens een heel ander soort nieuws verschijnen in de actualiteit rond IS. De kracht van IS is eindelijk aan het verminderen. Men is er in geslaagd om ervoor te zorgen dat IS geen succesvolle grondoperaties kan uitvoeren. Dit is volgens mij een zeer goede stap in de juiste richting. Verder zijn ze de belangrijke leiders aan het uitschakelen. Dit kan ervoor zorgen dat IS zwak wordt. En dit is nodig om het te kunnen verslaan. Zodat ze niet nog voor meer leed en terreur in de wereld kunnen zorgen. Hopelijk kunnen we verder blijven werken in deze richting. Zodat IS stilletjes aan kan verwijdert worden en geen leed meer kan brengen in deze wereld.
Wat echter wel een negatieve kanttekening is aan dit hele verhaal, zijn de bombardementen. Ik weet dat dit goed bedoelt is en enkel en alleen maar gebruikt wordt omdat het een noodzaak is om zo IS te kunnen stoppen. Enkel zorgen deze bombardementen voor veel onschuldige slachtoffers. Waardoor wij ook bloed aan onze handen hebben en niet alleen IS meer verantwoordelijk is voor het verlies van dierbaren. Dit is zeker iets dat we in het achterhoofd moeten houden.
|