Enkele post bekijken
Oud 14th December 2015, 13:01
T*ïssa.Vermeiren T*ïssa.Vermeiren is offline
Registered User

Eerlijk gezegd vind ik het een slecht voorstel en kan ik wel begrijpen dat het wordt afgewezen. Als leerkracht in wording moet je stages lopen, dit om het vak te leren. Zo moeten talrijke andere opleidingen ook stages lopen om het vak te leren. Zij krijgen hier geen vergoeding voor terwijl ze op hun beurt ook een steentje bijdragen. Ze zijn misschien niet volwaardig maar doen toch erg hun best om er het beste van te maken.

Waarom zouden we jongeren in het secundair die voor dezelfde doeleinden (nl. het leren van een vak/beroep) wel financiering bieden? Omdat ze schoolmoe zijn? Als ze schoolmoe zijn, zouden ze sowieso voor het systeem van duaal leren kunnen kiezen. Als geld de enige stimulans voor sommigen kan zijn om een bepaald vak te leren, zijn we niet goed bezig. Financiering mag dus geen stimulans zijn voor jongeren om een bepaalde opleiding af te maken. Zo creëer je inderdaad, zoals Gilles al zei, jaloezie op hoog niveau. Want waar trek je de lijn bij vergoedingen? Welke arbeid verdient welke vergoeding? De ene onderneming is ook de andere niet op vlak van regels. Ik stel mij toch vele vragen bij dit voorstel.
Met citaat antwoorden