14th December 2015, 11:01
|
Registered User
|
|
|
|
Ik kan de politiediensten in dit geval wel volgen. Wat betreft terreurbestrijding, is geheimhouding verschrikkelijk belangrijk: zij zijn ongetwijfeld bezig met een hoop operaties, die kunnen mislukken wanneer mensen hiervan op de hoogte zijn.
Bij elk verhoogd dreigingsniveau is de reactie hetzelfde: mensen klagen dat de overheid 'te snel en nodeloos' ingrijpt, omdat ze geen resultaten horen of zien. Toch worden op deze manier waarschijnlijk veel meer resultaten geboekt dan wij weten, juist omdat het van belang is dat niemand op de hoogte is van wat er gebeurt. In dit geval is het hetzelfde: de politiediensten zijn op de hoogte van geradicaliseerde inwoners en kunnen (en zullen) ingrijpen wanneer dit nodig is. Wanneer anderen zich hier mee gaan 'bemoeien', lopen we het risico al deze plannen te doen mislukken. Een burgemeester mag dan aan het hoofd staan van een gemeente, ik kan mij niet indenken welk voordeel hij heeft aan een lijst van geradicaliseerden: politiediensten moeten hier bij ingrijpen, de burgemeester zal geen arrestaties verrichten of jongeren deradicaliseren.
|