Enkele post bekijken
Oud 13th December 2015, 23:25
nicolas.j*cobs nicolas.j*cobs is offline
Registered User

Merkel wil toestroom vluchtelingen verminderen

De Duitse bondskanselier Angela Merkel verwacht geen problemen met het vluchtelingenbeleid van de regering op het partijcongres van haar CDU (Christen-Democratische Unie). Het begint maandag in Karslruhe en leek op een bittere confrontatie uit te lopen tussen voorstanders van Merkels relatief gastvrije beleid en de vele christendemocratische tegenstanders. Die vinden dat het land veel te veel vluchtelingen opneemt.

Merkel zei vanavond op tv dat er een compromistekst over haar beleid is opgesteld. Die geeft volgens haar "uitdrukking aan haar benadering van de vluchtelingen, maar ook aan de zorgen van de mensen door duidelijk te maken dat de toestroom van vluchtelingen wordt gereduceerde".

De jongerenvereniging van de CDU heeft zondag de eis laten vallen dat de partij zich maandag en dinsdag duidelijk uitspreekt voor een maximum aantal migranten. Andere christendemocratische leiders hadden dat ook gevraagd, maar Merkel wilde minder harde taal. Zelf spreekt ze bijvoorbeeld over "het verminderen" van de toestroom. Circa duizend afgevaardigden komen naar het tweedaags congres.

Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/m...deren-bc81db9e/

Eigen mening: Ik begrijp de mensen langs de ene kant wel. Er blijven maar vluchtelingen binnenkomen en dit kan niet blijven duren. We moeten natuurlijk allemaal een handje helpen met de vluchtelingen op te vangen, maar we kunnen hen niet blijven ontvangen. Na een tijd zitten onze landen overvol en komen er alleen maar meer problemen. Ik zeg ook zeker niet dat we de vluchtelingen in de steek moeten laten want dat is ook geen oplossing. Ik hoop dat de oorlog rap voorbij is zodat de mensen niet meer moeten vluchten uit hun land.
Met citaat antwoorden