Enkele post bekijken
  #2  
Oud 12th December 2015, 22:20
K*tleen.Verberckt K*tleen.Verberckt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 84
Ik ben het met Marnicq eens dat de Vlaamse schulden dalen. Het feit dat KBC ineens zijn schulden heeft terugbetaalt kan echter leiden tot een vals beeld. Doordat deze bank hun schulden volledig hebben afbetaald zien we de schulden slinken met 12,5%. Echter moet je niet gaan verwachten dat dit percentage volgend jaar ook weer zo hoog ligt. Ik zou zelfs durven zeggen dat de terugbetaalde bijdragen volgend jaar zeer laag zouden kunnen liggen. Aangezien de terugbetaalde schulden van KBC de volle 12,5% innemen. Zijn er daarbuiten dus geen bijkomende schuldendragers die hun deel hebben terugbetaald. Indien dit wel zo is, was dit maar voor zo’n klein bedrag dat dit niet te zien is in de percentageberekening. De verdere afbetalingen van de Vlaamse schulden zullen de volgende jaren echter door deze kleinere schuldendragers moeten gebeuren. Daarom dat ik geen sterke schuldendaling meer verwacht.

Net als Marnicq hoop ik dat de KBC niet te voorbarig is geweest om het volledige bedrag al terug te betalen. We willen namelijk niet dat de KBC binnen een korte tijd weer een lening moet gaan aangaan bij de overheid.
Met citaat antwoorden