Enkele post bekijken
Oud 12th December 2015, 11:34
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Zelfbeheersing kan je leren

Mijn mening loopt parallel met de mening van C*nthia. Persoonlijk heb ik er zelfs nooit over getwijfeld dat zelfbeheersing aangeleerd kan worden. In mijn familie ben ik het oudste kleinkind, waardoor ik vaak als opvoeder aangesteld werd/wordt bij mijn jongere familieleden. Ik vind zelfbeheersing erg belangrijk en train mijn neefjes en nichtjes hier ook in. Het is belangrijk dat mensen zich kunnen beheersen in de maatschappij, anders zou de maatschappij een klucht worden. Net zoals C*nthia aanhaalde, mogen wij onze rol als leerkracht hierbij niet uit het oog verliezen. Wij kunnen de zelfbeheersing van jongeren positief en negatief beïnvloeden. Als we hier geen aandacht aan besteden of er verkeerde aandacht aan besteden, dan zal het eerder negatief beïnvloed worden. Als we er als leerkracht echt bij stilstaan tijdens de les, zullen we de zelfbeheersing bij jongeren positief beïnvloeden. Ik denk wel dat niet iedereen van nature uit de feeling heeft om dit te doen. Daarom lijkt het mij ook aangewezen om hier info-avonden en workshops rond te organiseren.
Met citaat antwoorden