11th December 2015, 18:40
|
Registered User
|
|
|
|
Broer en zus al 20 jaar een koppel: "Onze liefde is een vloek"
Deze twee mensen hebben de pech dat ze net verliefd werden op een familielid. Liefde is sterk. Je kiest niet op wie je verliefd wordt. In gevallen als deze wordt het dus sterk afgeraden om aan de gevoelens toe te geven. Je kan je beter focussen op andere mensen. Dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
In tegenstelling tot Rani begrijp ik heel goed waarom deze relatie als illegaal wordt beschouwd. Kinderen uit relaties tussen familieleden hebben namelijk meer kans om geboren te worden met een beperking. Een mix van dezelfde genen benadrukt de genetische afwijkingen. Deze cocktail kan dodelijk zijn en dat is niet iets wat je je kind (bewust) wil aandoen.
Tijdens de geschiedenislessen hebben we ook geleerd over de gevolgen van incestueuze relaties. Karel II van Spanje is hier een goed voorbeeld van, hij was de laatste in de lijn van Habsburgers. Door telkens relaties binnen dezelfde familie aan te gaan, met als doel de rijkdom binnen de familie te houden, werd Karel II geboren als een geestelijk en lichamelijk gehandicapt kind. Ik denk niet dat hij van veel levenskwaliteit genoten heeft.
Het illegaliseren van relaties binnen dezelfde familie is volgens mij gebeurd om mensen verdriet en pijn te besparen. Dit gaat niet over het ontzeggen van het geluk van deze mensen. Het gaat over het vermijden van het "bewust" maken van kinderen met genetische afwijkingen.
|