Enkele post bekijken
  #3  
Oud 11th December 2015, 03:54
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Exclamation

Mag ik hier ook een mening over hebben, als MAN weliswaar? Die mening neigt dan wel richting 'onzin'... maar ik wil hierbij hoegenaamd geen afbreuk doen aan hoe vrouwen zich hierbij 'voelen'.

Kunnen we mss het 'correcte denken' (al dan niet bestempeld 'Politiek') achterwege laten waar we een kat een kat moeten noemen? 'Miskraam' is idd een allesbehalve fraai woord, maar het wordt dan ook gebruikt om een allesbehalve 'mooi' gegeven te labelen, en dan druk ik mij nog zacht uit! Een 'miskraam' zegt wat het is: een écht schandaal in termen van zowel het kind als de ouders, vaak om redenen van loutere 'malchance', 'moira', het 'slechte lot', maar desondanks een heel lelijk gegeven! En ja,soms 'overkomt' ons dergelijk 'slecht karma', en de redenen hiervoor zijn achteraf eigenlijk veeleer secundair.

Maar kan iemand mij hier dan uitleggen waarom we een inherent LELIJK en AARTSSLECHT fenomeen - dat we door de wetenschap gelukkig al ongelooflijk hebben kunnen reduceren - moeten gaan schoon praten met louter woorden? 'Zwangerschapsverlies'... kunnen we dan mss meteen niet deze term vanaf nu gaan gebruiken voor zoiets als abortus? Neen, want dan moeten we er m.i. het adjectief 'bewust' aan toevoegen... Dat lijkt me al redelijk vergaand, want zou het dan niet moeten staan tegenover zoiets als 'onbewust zwangerschapsverlies'? Neen dank u, laat het dan maar 'miskraam' blijven aub, weliswaar wansmakelijk en lelijk, maar dat is het wellicht ook 'in het écht'!!
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden