10th December 2015, 22:56
|
Registered User
|
|
|
|
Negativiteit omtrent psychiatrische patiënten
Naar mijn mening moeten we net niet afstappen van het 'bestempelen' van mensen. Hiermee bedoel ik dat deze 'stempels' niet per se negatief horen te zijn. Elk individu kan zo meerdere stempels op zichzelf kleven. Naar mijn mening moeten we deze net erkennen en aanvaarden. Mensen onderscheiden zich op zoveel verschillende manieren en dat maakt ons uniek. Waar we volgens mij echter wel vanaf moeten stappen is de visie omtrent wat 'normaal' en wat 'abnormaal' is. Deze noemers zouden naar mijn mening niet mogen bestaan. Opvallend is dat mensen vaak datgene wat ze kennen als 'normaal' gaan benoemen en datgene dat ze niet kennen is dan 'abnormaal'. We moeten proberen om los te komen van de angst van het vreemde en een open houding aannemen. De negativiteit die heerst omtrent psychiatrische patiënten is hier een goed voorbeeld van. Deze negativiteit is voort gegroeid uit het onbekende en het bestempelen als 'abnormaal'.
Mijn visie op deze zaken: Wees net trots op datgene waarin jij je onderscheid ten opzichte van anderen en apprecieer en respecteer dat anderen dit ook doen.
|