10th December 2015, 15:12
|
Registered User
|
|
|
|
Een beetje dubbel
Mijn eerste idee bij het lezen van de titel van het artikel was "ze gaan toch geen speeltijd wegnemen zeker?!", ondertussen - na het lezen van het artikel en het zien van het nieuws is mijn mening al wat genuanceerd, maar toch heb ik een beetje mijn twijfels bij dit idee.
Eerst en vooral ben ik - net zoals Tessa - blij dat het een project is van drie maanden. Ik denk ook wel dat het die eerste drie maanden zal aanslaan omdat het dan zo koud is op de speelplaats. In het artikel staat vermeld dat het vaak niet de moeite is om al die jasjes aan te doen voor tien minuten, maar anderzijds stel ik me wel de vraag wat dat dan zou worden in de zomer.
Ik ben van mening dat kinderen soms even naar buiten moeten om een frisse neus te halen. In het artikel wordt gezegd dat het wel goed mogelijk is om even naar buiten te gaan met de leerlingen wanneer er gemerkt wordt dat de concentratie wat weg is, maar anderzijds betwijfel ik ten zeerste of alle leerkrachten op die school zich daaraan willen houden dan.
Er wordt ook gezegd dat de kinderen soms helemaal niet naar buiten willen omdat ze zich aan het amuseren zijn in de klas, maar anderzijds denk ik wel dat andere kinderen die afwisseling wel nodig hebben en bovendien is te lang concentreren aan één stuk ook niet goed.
Ik ben zeer benieuwd naar wat deze zaak gaat geven na de termijn van drie maanden en wat er gaat gebeuren vanaf het weer wat warmer wordt. Alleszins is het zonder twijfel een interessante, maar tegelijk ook een beetje een dubbele kwestie.
|