10th December 2015, 09:10
|
Steff.C*ambré
|
|
|
|
België gaat IS vanaf juli opnieuw bombarderen
STRIJD TEGEN IS Ons land gaat vanaf juli opnieuw F16's inzetten om Islamitische Staat in Irak te bombarderen. Dat zei minister van Defensie Steven Vandeput (N-VA) in het Parlement.
Ons land maakt sinds 1 oktober 2014 deel uit van de internationale coalitie onder leiding van de VS en zette eerder al F16's in in de strijd tegen IS. Dat gebeurt in een beurtrol met Nederland. Tot juni 2016 zet Nederland gevechtstoestellen in; nadien is het weer de beurt aan België.
Minister Vandeput bevestigde in het Parlement dat daarvoor vier tot zes F16's worden ingezet, die zeker tot midden 2017 in actie blijven. Voorlopig gaat het alleen om operaties in Irak, en niet in Syrië.
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/33982/Isla...mbarderen.dhtml
Mijn mening: Ik persoonlijk vind het heel goed dat België zich mee inzet tegen het terrorisme, zeker na al de reacties die we de laatste weken hebben gekregen over Molenbeek. Het is ook al heel positief dat er een internationale coalitie tegen de IS enkel op deze manier zullen we de terreur kunnen stoppen. Deze acties zullen er denk ik wel voor zorgen dat de kans op aanslagen in Europa en ons land groter wordt als reactie van de IS , maar dit is nu eenmaal het risico dat we er moeten bijnemen om de terreur te stoppen.
|