9th December 2015, 23:11
|
Registered User
|
|
|
|
Nultolerantie
Naar mijn mening zou nultolerantie voor iedereen die deelneemt aan het verkeer van toepassing moeten zijn. Vanaf het moment dat je deelneemt aan het verkeer, weet je dat er de mogelijkheid is tot het gebeuren van een ongeval en weet je dat je uw verantwoordelijkheid moet nemen. Je bent namelijk niet alleen op de baan. Je moet dus ten alle tijden alert zijn en kunnen reageren in onvoorziene omstandigheden. Alcohol vermindert de reactiesnelheid en verhindert dus ook de alertheid. Onder het mom van 'ééntje is geentje' of 'ééntje kan geen kwaad', blijft het ook niet altijd bij slechts één glaasje en neemt naar mijn mening de verantwoordelijkheid van de bestuurder af. Nochtans weet ik niet of nultolerantie wel degelijk de oplossing is. Bestuurders die nu wel eens met een glaasje te veel in de auto stappen, zullen dit misschien ook bij nultolerantie doen. Dit is naargelang de ingesteldheid van de bestuurder. Het is en blijft de verantwoordelijkheid die een individu opneemt dat ernstige gevolgen kan hebben voor meerdere mensen. Dit laatste wordt echter onvoldoende beseft.
|