9th December 2015, 22:53
|
Registered User
|
|
|
|
NU ingrijpen is de boodschap
Ik sluit me aan bij de mening die werd gegeven bij dit artikel. Naar mijn mening is het ook van uitermate belang dat er zo snel mogelijk een akkoord komt omtrent de opwarming van de aarde. Er moeten concrete stappen worden ondernomen en hier kan best niet te lang meer mee gewacht worden. Mensen zijn zich vaak nog niet echt bewust hoe ernstig het werkelijk is gesteld met ons klimaat (tot ze plots zonder elektriciteit zitten of de kelder plots onder water komt te staan). Naar mijn mening gaan we allemaal onze levenswijze drastisch moeten veranderen als het op de opwarming van de aarde aankomt.
Wat ik hier echter ook bij wil aanhalen is de rol van de leerkracht in dit plaatje. Naar mijn mening moeten mensen al op jonge leeftijd aangeleerd krijgen hoe we met onze aarde moeten omgaan. Niet alleen de ouders, maar ook de leerkrachten moeten het belang hiervan aan de leerlingen brengen. Verwijs dus zeker en vast eens naar de actualiteit omtrent het klimaat in je lessen en geef een aantal concrete tips of concrete acties die de leerlingen kunnen ondernemen.
|