Germany, UK to ban petrol and diesel vehicles by 2050
Up to 13 European and North American governments have announced that they will introduce a ban on all petrol and diesel-powered vehicles by year 2050. The news has been widely reported following the ongoing United Nations Climate Change Conference in Paris.
As part of an ambitious strategy to prevent negative climate change and promote green mobility, a zero-emissions alliance was formed earlier in August 2015. It aimed to speed-up acceptance and adoption of zero-emissions vehicles (ZEV) around the world – particularly battery-electric and fuel-cell vehicles.
The international alliance consists of countries such as Germany, the Netherlands, Norway and the United Kingdom. From the US, several states have individually signed up for the cause. These include, California, Connecticut, Maryland, Massachusetts, New York, Oregon, Rhode Island and Vermont. Canada’s Quebec is also involved.
All of these listed countries and states have agreed to enforce a new law that would ban all petrol and diesel-powered vehicles by year 2050. According to NGT News, a full ban on these vehicles would reduce “more than 1 billion tonnes of CO2 emissions per year, lowering global vehicles emissions by 40%.”
A sum of 35 years stand between now and the implementation of the ZEV alliance’s action plan, which leaves car makers a lot of time to prepare for the change. Question is, will drivers and vehicle owners be ready for this? Tell us what you think in the comments below.
Bron:
http://paultan.org/2015/12/09/germa...hicles-by-2050/
Datum: 9 december 2015
Mening: In één van mijn vorige posts praatte ik al over hoe de uitstoot van personenwagens relatief laag is. Vooral tegenover enorme verbuikers zoals industrie. Nieuws als dit verbaast natuurlijk niemand. De voertuigen die op fossiele brandstoffen rijden moeten vroeg of laat van de markt verdwijnen. Maar dit is zeker nog niets voor de erg nabije toekomst. Ik nuanceerde eerder ook al dat, desondanks de menselijke uitstoot (en dan vooral die van personenwagens!) maar een fractie is van de vervuilende stoffen die in de lucht komen, ik wel vind dat we die uitstoot moeten verminderen waar mogelijk. Een artikel als dit is maatschappelijk relevant omdat het wel de hele wereld beïnvloedt, maar eigenlijk vertelt het niets nieuws. Stel nu dat de hele wereld dit zou ondertekenen, dan werd de rol van de wagens die verbannen zouden worden in 2050 in dat jaar waarschijnlijk herzien, en de ondertekende wet zou weinig stand houden. Daarom vind ik het ondertekenen van zo'n wet op dit moment zinloos. Zeker een stap in de goede richting, maar deze auto's zullen toch allemaal verdwijnen na verloop van (veel) tijd. Het ondertekenen van de wet is een soort formaliteit.