Enkele post bekijken
Oud 9th December 2015, 14:13
e*len.brosens e*len.brosens is offline
Registered User

In Frankrijk werd vorig weekend de eerste ronde van de departementsverkiezingen gehouden. Na de voorlopige ramingen blijkt dat het FN effectief sterk gegroeid is. Toch heeft de UMP van voorzitter Nicolas Sarkozy deze verkiezingsronde gewonnen. Ik citeer deredactie van 9 december: ‘In Frankrijk heeft het rechtse blok onder leiding van de UMP van voorzitter Nicolas Sarkozy de eerste ronde van de departementsverkiezingen gewonnen, met 36,6 procent van de stemmen. Het linkse blok met de PS van president François Hollande komt uit op 28,6 procent en het extreemrechtse Front National op 25,2 procent. Die laatste doet het daarmee een pak slechter dan in de peilingen.’ Hieruit blijkt dat voorgaande peilingen niet zo snel geloofd moeten worden.
Wat mij wel enorm verwondert, is het feit dat de 25-jarige Marion Maréchal-Le Pen zo’n hoge cijfers scoort. Overweldigend! Bewonderenswaardig!
In ‘De Morgen’ wordt ze beschreven als het wonderkind van extreemrechts. Ze heeft met meer dan 40% van de stemmen Zuid-Frankrijk voor zich gewonnen. Volgens mij, liggen de aanslagen van 13 november hier gedeeltelijk voor aan de basis.
Ik denk dat deze jonge vrouw enorm gegroeid is in haar job als politica. Zeker wanneer je weet dat ze op 19-jarige leeftijd nog begon te huilen, omdat ze een vraag van een journalist niet begreep. Dankzij haar grootvader kreeg zij blijkbaar een goede leerschool.
FN zal ongetwijfeld nog groeien, met de jonge frisse Marion als boegbeeld.
Haar doel is duidelijk en spreekt de Fransen waarschijnlijk sterk aan. Als zij aan de macht zou komen, wil ze samen met haar partij de terreur bestrijden en zo het veiligheidsgevoel opnieuw verzekeren.
Met citaat antwoorden