Enkele post bekijken
  #1  
Oud 8th December 2015, 19:23
Nele.w*llems Nele.w*llems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Putte
Posts: 39
Aantal Belgen met achterstallig krediet blijft toenemen

Aantal Belgen met achterstallig krediet blijft toenemen

Het aantal kredietnemers met minstens één achterstallig uitstaand contract blijft toenemen. Dat blijkt vandaag uit cijfers van de Centrale voor kredieten aan particulieren van de Nationale Bank van België.
In november hadden 362.062 Belgen minstens één achterstallig krediet, een toename met 3,3 procent ten opzichte van november 2014. Het percentage achterstallige kredietnemers is daarmee opgelopen van 5,6 procent naar 5,8 procent.

Het aantal achterstallige kredieten steeg in november met 4,3 procent tegenover een jaar eerder, tot 544.457. Daarvan waren 510.703 achterstallige consumentenkredieten en 33.754 achterstallige hypothecaire kredieten.

Het totale bedrag aan achterstallige kredieten steeg in november met 1,0 procent, tot ruim 3,12 miljard euro.

Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/942/Econom...-toenemen.dhtml

Eigen mening:
Ik denk dat de mensen die hun krediet niet meer kan betalen enkel nog maar gaat toenemen. Volgens mij gaat dit vooral over mensen die minder verdienen dan de gemiddelde Belg omdat het leven duur aan het worden is. Ik denk dat in de toekomst de kloof tussen arm en rijk enkel nog maar groter worden.
Met citaat antwoorden