Enkele post bekijken
  #3  
Oud 8th December 2015, 17:27
Lander.D*bruyn Lander.D*bruyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Wuustwezel
Posts: 71
Geen kerstexamens meer?

Ik vind dit, tegenstaand tot de onderstaande meningen, geen goed idee. Hierdoor gaan de leerlingen volgens mij minder gemotiveerd in de les zitten. Ze denken dat het examen pas op het einde van het jaar is dus dat ze nog veel tijd hebben om grondig te studeren. Volgens mij gaan ze minder goed scoren op de permanente evaluatie waardoor ze op het einde van het jaar pas zullen inzien dat niet alles meer op te halen is.
Wat die permanente evaluatie betreft vind ik het wel zeer goed dat dit nog vaker gedaan wordt. Ik weet bijvoorbeeld dat toen ik in het secundair onderwijs zat er bij sommige vakken te weinig evaluatie was. Wanneer je dan een slecht punt had voor één test resulteerde dit in een slecht eindcijfer.
Geen kerstexamens zou de leerlingen minder stress moeten geven. Dit is voor mij zeker niet goed. Wanneer je gaat zien hoe hard deze wereld is moet je toch zeer stressbestendig zijn. Dit moet je leren in het lager maar vooral in het secundair onderwijs. Als men de stress bij de leerlingen wil verlagen kan men hier beter in de school meer op inspelen. Het organiseren van cursussen of lessen over stressbestendigheid zou hiervoor een optie zijn.
Ik denk dus dat dit voor de leerlingen geen goede zaak zal zijn. Door het wegvallen van de kerstexamens zullen ze het volgens mij moeilijker krijgen in hun latere carrière.
Met citaat antwoorden