Enkele post bekijken
Oud 13th December 2005, 14:02
KeViN's Avatar
KeViN KeViN is offline
No looking back

Stuur een bericht via MSN naar KeViN
Goh ja
wat hierover te zeggen?
Enerzijds vind ik het een schitterend idee om zo de taalachterstand van de allochtone jongeren in te halen. dat idee steun ik volledig.

de vraag is echter: gaat de belgische bevolking ermee akkoord?
ik bedoel wij zijn nu al zo gewend aan het niet-verplichte kleuteronderwijs, om dat nu over een andere boeg te gooien lijkt me wat onvoorzichtig. zeker en vast met de huidige belgische mentaliteit.
Het lijkt (en dat vinden veel belgen) dat wij dan weeral "toegeven" aan de allochtonen en eigenlijk niet kijken naar de noden van de belgische kinderen. het is een mes dat wat aan beide kanten snijdt.

persoonlijk zou ik ook voor verplicht kleuteronderwijs opteren. het is fair tegenover de groepen waarvoor de verplichting in het leven is geroepen en het is een vooruitgang voor de kleuter

als het kind verplicht wordt naar school te gaan komt het sociale en contactvaardige aspect sterk naar voren. kinderen van belgische nationaliteit leren ook hun nederlands "bijschaven" en leren nieuwe dingen. kleuteronderwijs zou niet als recht maar stilletjesaan als plicht moeten worden aanschouwd. Natuurlijk is het niet wettigen van de afwezigheid wel een optie die moet blijven (als het niet de spuigaten uitloopt natuurlijk)
Met citaat antwoorden