Enkele post bekijken
Oud 7th December 2015, 12:00
D*an.Yskout D*an.Yskout is offline
Registered User

Ik blijf dit enorm hypocriet vinden van de Wever. Ja, hij heeft een punt. Het is inderdaad een krachtig signaal van de mensen. Steeds meer en meer mensen willen de grenzen dicht. Persoonlijk ben ik hier niet mee akkoord, maar dat het een krachtig signaal is kan ik niet ontkennen.

Toen Catalonië voor de onafhankelijkheid stemde zei De Wever ook dat dit een krachtig signaal was. Ook dit valt niet te ontkennen, maar de vergelijking met Vlaanderen en België vind ik dan weer ver gezocht.

Nu kom ik tot mijn punt. Wanneer er duizenden mensen staan te protesteren in Antwerpen, of zelfs in heel België tegen de zo vele (pest)besparingsmaatregelen, dan is dit volgens De Wever 'belachelijk'. Wanneer er op een ander vlak een krachtig signaal wordt gegeven is het volgens hem plots geen krachtig signaal meer. Bijvoorbeeld: de actie van hart boven hard tegen de stijging van het inschrijvingsgeld voor onderwijs of de massale optocht in Brussel tegen de besparingen.

Conclusie: Ik geef hem 100% gelijk dat dit een krachtig signaal is, ook al deel ik niet dezelfde mening. Het is wel enorm hypocriet dat De Wever dit een krachtig signaal vindt en wijst naar het volk, maar wanneer het volk zijn mening niet deelt is het plots een belachelijk flut signaaltje voor hem.