Enkele post bekijken
Oud 6th December 2015, 12:44
L*en van Overveld L*en van Overveld is offline
Registered User

Na de campagne rond Rode Neuzen is het nog maar eens gebleken hoe belangrijk het is om jongeren met psychische problemen te helpen. We hebben er geen belang van hoeveel jongeren hier mee geconfronteerd worden. 1 op 5 jongeren kamp met psychische problemen. Spijtig genoeg worden deze jongeren niet op de juiste manier geholpen. Ze kunnen vaak omwille van financiële beperkingen niet de juiste hulp krijgen die ze eigenlijk wel verdienen. Als we dan gaan kijken tot wat ontbrekende hulp of niet de juiste hulp kan leiden, dan wordt ik er stil van. Ik besef dan nog meer hoe belangrijk het is om deze jongeren op een positieve manier te benaderen en te helpen.

Na het lezen van dit artikel heb ik veel onbegrip voor deze dokters. Allereerst ben ik van mening dat we zeker niet te snel antidepressiva moeten voorschrijven aan jongeren. Aangepaste begeleiding kan voor vele al een enorme hulp bieden. Wel te verstaan, ik ben niet tegen deze middelen. Ze kunnen inderdaad voor sommige wel de juiste en enige oplossing zijn, en dan mogen we dit niet ontnemen. Maar zoals gezien is het belangrijk om hier voldoende controle op uit te voeren om te zien of dit middel geschikt is. Het kan niet dat dit middel kan worden voorgeschreven aan jongeren. Zeker niet als het leidt tot nog meer problemen. De impact hiervan kan heel groot zijn en niet te overzien. Hieruit blijkt nogmaals dat het belangrijk is om er goed op toe te zien wie welk geneesmiddel voorschrijft aan welk kind, want elk kind is verschillend en kan hierop anders reageren.
Met citaat antwoorden