Enkele post bekijken
  #1  
Oud 5th December 2015, 07:45
Kato L*anslots Kato L*anslots is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Gierle
Posts: 70
Anti-abortus op school

Een onschuldig lessenpakket over seksuele opvoeding. Zo komt Wonder van het Leven over, maar in werkelijkheid zit de anti-abortusbeweging Pro Vita erachter. Een Gentse basisschool trapte in de val en nodigde hen uit. 'Zij zijn op slinkse wijze in deze school geïnfiltreerd.'

Het moest een professionele les over zwangerschap en bevalling worden, van de onschuldig ogende organisatie Wonder van het Leven. Maar een Gentse stedelijke basisschool, die anoniem wenst te blijven, kwam van een koude kermis thuis. Waar de les zelf nog enigszins normaal verliep, kregen de tienjarigen na afloop folders mee naar huis. Een van de leerlingen gaf het aan zijn ouders, die meteen surften naar de links die stonden vermeld.

Bron: De Morgen
http://www.demorgen.be/binnenland/a...chool-b87cb052/
Eigen mening: Verschrikkelijk dat zo'n zaken anno 2015 nog voorkomen. Ik vind het heel erg choquerend dat de anti- abortusbeweging 'hun mening wil verspreiden', of laten we eerder zeggen aan preventie doen, op zo'n sluwe manier. Ik vind dat, zeker anno 2015, iedereen toch zijn eigen mening zou mogen vormen zonder dat deze wordt beïnvloed. Het zijn bovendien leerlingen van de lagere school. Dit onderwerp moet niet vreemd zijn voor hen, maar ik geloof niet dat de kinderen op deze manier het goed hebben kunnen plaatsen.
Met citaat antwoorden