Enkele post bekijken
  #2  
Oud 4th December 2015, 20:11
E*elyne.Van.Rompaey E*elyne.Van.Rompaey is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Emblem
Posts: 80
Net zoals J*ll begrijp ik de reacties van de ouders wel, maar ook die van de school. Tien minuten speeltijd in de namiddag is niet zo heel veel. Zeker niet als er nog van alles gedaan moet worden. De kinderen zijn beneden en kunnen na een aantal minuten al terug naar boven gaan. Nu krijgen de kinderen de kans om zelf te bepalen wanneer ze nood hebben aan een pauze. Dit is ook goed voor de leerlingen, want op deze manier gaat men ook leren omgaan met pauzes nemen. De leerkracht kent de kinderen goed en ziet meteen wanneer ze er even tussenuit willen zijn. Naar mate kinderen ouder worden, kunnen ze zelf beslissen wanneer ze even een pauze willen nemen. Dit is een leerrijk proces naar later toe. Daarnaast begrijp ik de reactie van de ouders wel. Kinderen moeten naar buiten kunnen gaan. Het is belangrijk dat we de kinderen doen inzien dat men niet altijd binnen moet blijven. Het is belangrijk om eens een frisse neus te gaan halen. Op deze manier kunnen de kinderen even ravotten en zijn ze daarna opnieuw bij de les. Toch begrijp ik dat wanneer de leergierigheid in de klas hoog is, het spijtig is om even een pauze te moeten nemen. Op deze moment zijn de leerlingen echt aan het leren en kunnen ze veel meer onthouden. Het is spijtig dat zo'n moment dan doorbroken moet worden. Vaak heeft men niet meer diezelfde interesse als voor de pauze. Persoonlijk ben ik wel voor het proefproject. Men kan meer inspelen op de node van de leerlingen en dat is toch wel een belangrijk gegeven binnen het onderwijs.
Met citaat antwoorden