Enkele post bekijken
Oud 2nd December 2015, 18:18
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Niets is wat het lijkt

Mijn mening komt overeen met de mening van Laura. Ik zou dit artikel zelfs filosofisch durven noemen. Toen ik de titel van het artikel las, wist ik aanvankelijk niet waar het artikel over ging. Dit neemt niet weg dat ik meteen geďnteresseerd was. Persoonlijk vind ik dit ook een interessant artikel, het toont een manier op het kijken naar de maatschappij, op het kijken naar de mens. Ieder individu is verschillend, is uniek. Iemand kan ook meerdere identiteiten hebben. Tijdens het werk zet je masker 1 op, thuis masker 2, bij feestjes masker 3 ... . Mensen hebben vaak het gevoel dat ze niet kunnen zijn wie ze zijn en dat is jammer. We kunnen ons pas echt gelukkig voelen als we mogen zijn wie we zijn, maar de maatschappij aanvaardt dit niet altijd. Het lijkt utopisch, maar ik hoop dat iedereen ooit mag zijn wie hij/zij zou willen zijn. Hier wil ik wel de kanttekening maken dat mensen die gevaarlijk gedrag stellen en/of overtredingen begaan toch nog steeds gestraft moeten worden. Anders wordt de samenleving onveilig en gaan we ons niet gelukkiger voelen dan hoe we onszelf nu voelen, in tegendeel zelfs. Er is een gezond evenwicht nodig waarbij iedereen op een gezonde manier zichzelf kan zijn.
Met citaat antwoorden