Enkele post bekijken
  #3  
Oud 1st December 2015, 01:31
Gertjan.s*els Gertjan.s*els is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Merksplas
Posts: 125
Citaat:
Orgineel gepost door Sofie.DeWolf
Mijn mening komt overeen met de mening van Romy. Vorig jaar was er ook al een heel gedoe over Zwarte Piet. Iemand die hier komt wonen, moet maar eens leren te aanvaarden dat onze gewoonten niet altijd stroken met de gewoonten uit elke cultuur. Wij passen ons aan en proberen hen zich zo goed mogelijk thuis te laten voelen, maar in plaats van dit te appreciëren wordt er weinig anders gedaan dan klagen en zagen over de Belgische gewoonten. Ik vind het heel erg dat zelfs kinderfeesten onder vuur genomen worden. Naar mijn mening moeten diegenen die er niet tegen kunnen maar naar de andere kant kijken. We kunnen toch moeilijk alles opgeven omdat we een multicultureel land geworden zijn? Het gaat de slechte kant uit en ik vrees dat er binnenkort niets Belgisch meer over zal blijven als we blijven toegeven aan de klachten van nieuwkomers.


Gewoonten die niet met elkaar stroken, kunnen naar mijn mening nog steeds vatbaar zijn voor een debat. Tradities zijn niet statisch en kunnen ook meegaan met hun tijd, kijk maar naar de sprookjes van weleer die we zo kindvriendelijk verfraaid hebben. Dus nee, ik denk dat er weinig gewoonten zijn in onze samenleving die immigranten zomaar moeten aanvaarden.
Ik vind trouwens 'klagen en zagen' een uiterst oppervlakkige omschrijving van de kritieken op het sinterklaasfeest. Komt nogal over als een vorm van chantage waarbij immigranten geen recht op kritiek hebben omdat we ze hulp verleend hebben.

Ik vind het soms ook wel een beetje ironisch dat mensen aanhalen dat er een kinderfeest op het spel staat, terwijl het systematisch de volwassenen zijn die voor een heisa zorgen (aan beide kanten). Ik vermoed dat het de kinderen vaak geen fluit uitmaakt, maar dat we wel erg graag in hun naam spreken. Al ben ik wel geen voorstander van buitenlandse gezichten die hier hun mening over uitspreken (zoals het artikel in kwestie aanhaalt); zij hebben precies zelden enig benul over onze cultuur en gaan een erg populistische kant uit.
Met citaat antwoorden