
29th November 2015, 15:58
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Tielen
Posts: 85
|
|
Het nieuwe systeem klinkt enorm indrukwekkend. Hydraulische liften, rechtstreeks instappen aan de terminal. Het idee dat we minder lang moeten wachten vind ik schitterend. Ik heb echter mijn bedenkingen bij heel het gebeuren. In de tijd dat een vliegtuig aan de grond staat tussen twee vluchten worden er een aantal belangrijke zaken uitgevoerd. Het vliegtuig wordt proper gemaakt en er volgt een technische controle.
Het schoonmaken van het vliegtuig is in se geen probleem. De ene cabine wordt uitgeladen terwijl een andere cabine wordt ingeladen. Tijd genoeg om de eerste cabine schoon te maken voor de volgende vlucht. De technische controle is echter een andere zaak. De vliegtuigmaatschappijen moeten regelmatig routinecontroles uitvoeren om technische mankementen vroeg genoeg op te sporen. Uiteraard is het niet nodig uit te leggen waarom deze controles nodig zijn, denk maar aan het vliegtuig van Singapore Airlines dat tijdens een routinecontrole door het landingsgesteld zakte.
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...-controle.dhtml
Laten we hopen dat kwaliteit en veiligheid niet zullen wijken voor kwantiteit en winst.
|