Enkele post bekijken
  #2  
Oud 28th November 2015, 19:18
Ann.Cornelis Ann.Cornelis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wuustwezel
Posts: 127
Zeker niet gaan veralgemenen

Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik me goed kan voorstellen dat het niet altijd vanzelfsprekend is om vier kinderen op te voeden, te werken en dan nog rekening te moeten houden met schoolse afspraken. Ouderschap is heel veel werk, maar anderzijds iets waar je zelf voor kiest. Als je dan inderdaad de krant van die dag niet meer kan krijgen is dat spijtig, maar dat hoort er soms bij. Ik kan verder ook heel goed begrijpen dat ontmoetingen met het CLB in de middag niet altijd haalbaar zijn, maar anderzijds zijn dit meestal uitzonderingen en kan het soms ook niet op een ander moment. Hoe dan ook, het zal altijd een beetje zoeken zijn.

Zoals hierboven vermeld kan ik me ergens inleven in de vader die de brief geschreven heeft, maar zelf leerkracht-in-wording zijnde wil ik toch even de andere kant benadrukken. Onlangs heb ik het genoegen gehad om mee te draaien in een school. Ik heb die twee weken ook een aantal activiteiten meegedaan. Zo heb ik een keer een oudercontact bijgewoond van mijn mentor Nederlands. Eerst en vooral had zij die dag al lesgegeven en was zij hoogstwaarschijnlijk de hele dag op school om onder andere taken te verbeteren en examens voor te bereiden. Het oudercontact begon om vijf uur 's avonds en zou pas om negen uur gedaan zijn. Dat zijn lange dagen werken als je het mij vraagt.

Wat ik hier mee wil zeggen is niet dat die man ongelijk had, maar dat er niet veralgemeend moet worden. Door dit nieuwsartikel lijkt het wel alsof scholen totaal geen rekening houden met ouders, terwijl in bepaalde scholen enorm veel moeite wordt gedaan. Dit artikel brengt dus commotie teweeg die eigenlijk niet nodig is op deze schaal; sommige scholen passen zich nu eenmaal beter aan aan het schema van ouders dan andere.

Mijn conclusie; ik denk dat we sowieso begrip op moeten kunnen brengen voor beide partijen en dat scholen in dit geval zeker niet in een slecht licht mogen worden geplaatst. Werk in het onderwijs wordt naar mijn mening dan ook vaak onderschat.
Met citaat antwoorden