Enkele post bekijken
Oud 28th November 2015, 11:10
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Vrouwen met kinderwens slikken te weinig foliumzuur

Mijn mening komt grotendeels overeen met de mening van Z*ë. Het kan volgens mij zeker geen kwaad om (meer) reclame te maken voor het innemen van foliumzuur tijdens de zwangerschap. Het verlaagt de kans op spina bifida, maar dit geeft geen garantie op het niet voorkomen ervan. Het verlagen van de kans is iets helemaal anders dan het uitsluiten ervan. Het is ook niet zo dat elke moeder die geen foliumzuur geslikt heeft, kinderen baart met spina bifida. Het is een vitamine dat de ontwikkeling van de foetus helpt. Om nu ineens foliumzuur in onze voeding te verwerken, vind ik persoonlijk een beetje overdreven. Mensen die dit niet nodig hebben, kunnen hierdoor gezondheidsproblemen krijgen (zoals een tumor). Als foliumzuur in de voeding terecht zal komen, heeft niemand nog controle over de hoeveelheid foliumzuur iemand inneemt. Dit zorgt ervoor dat er al snel te veel van dit vitamine in het bloed en in de weefsels van het lichaam terecht zal komen. Het is naar mijn mening belangrijk om toch controle te kunnen houden over de hoeveelheid foliumzuur dat mensen innemen. Daarom zou ik het persoonlijk ook houden bij de pilletjes.
Met citaat antwoorden